Jak mieć idealną sypialnię?

Zdrowie
odpoczynek
03.03.2020
02:40

Może nie być jednej idealnej sypialni dla wszystkich.

Jednak spełniając poniższe warunki możemy być bardzo blisko ideału.

  1. MATERAC – pomyśl o nim, jak o priorytetowej inwestycji; wybierz najlepszy, na jaki cię stać. Poszukaj producenta, który zna się na swojej robocie i prowadzi badania w ustalaniu ich wpływu na jakość snu. Kieruj się radami ekspertów i dobierz właściwy materac, dostosowany do swojej wagi.
  2. PODUSZKA – szukaj takiej, która wspiera twoją głowę, szyję i cały kręgosłup.
  3. POŚCIEL – dobierz właściwą do danej pory roku, zadbaj o jej estetykę oraz zmieniaj ją raz lub dwa na tydzień. Niewiele rzeczy na świecie jest przyjemniejszych i bardziej relaksujących od zapachu świeżej pościeli.
  4. ZERO EKRANÓW – po lekturze naszego tekstu o niebieskim świetle, możesz podjąć działania wpływające korzystnie na jakość snu. Wprowadź zakaz używania w sypialni telefonów, telewizorów i innych urządzeń z ekranami. Jeśli nie przez cały dzień to na godzinę lub dwie przed snem.
  5. BUDZIK – możesz zapytać: skoro telefon jest zakazany, to jak mam się obudzić!? Rekomendujemy analogowy budzik z przyjemnym, narastającym stopniowo alarmem (nie chcesz, aby wybudzała cię syrena portowa!). Możesz też skorzystać z budzika świetlnego, o czym za chwilę.
  6. LATARKA – tak, miej ją pod ręką. W ten sposób, jeśli musisz wstać nocą do łazienki, nie obudzisz innych domowników.
  7. TEMPERATURA – optymalna temperatura do spania waha się od 15,5 do 19 stopni Celsjusza. Jeśli nie możesz sterować temperaturą, skorzystaj ze specjalnych podkładek chło- dzących, które umieszcza się na materacach.
  8. ZASŁONY – światło to naturalny stymulant aktywności. Dlatego zalecamy zaciemnienie sypialni. Rano możesz odsłonić okna, aby naturalne światło pobudziło cię do działania. Jeśli masz problemy ze wstawaniem w ciemności, możesz skorzy- stać ze specjalnych budzików, które wybudzają nie tylko alarmem dźwiękowym, ale emitują światło zbliżone do słonecznego – deli- katnie wybudzając o ustalonej godzinie.
  9. PRZESZKADZAJKI – usuń z sypialni wszystkie możliwe elementy, które skupiają niepotrzebnie twoją uwagę. Nie traktuj także sypialni jak jadalni czy gabinetu do pracy. Pisząc wprost, sypialnia powinna sprzyjać jedynie dwóm czynnościom: spaniu i uprawianiu seksu.
  10. OŚWIETLENIE – nie chcesz przesadnie rozświetlać swojej sypialni. Dostosuj oświetlenie do funkcji i wybierz światło poniżej 3000 K. Nada ono przytulności i będzie sprzyjało odpoczynkowi.
  11. WILGOTNOŚĆ – czujesz rano suchość w ustach? Musisz w nocy napić się wody? Bardzo możliwe, że powietrze w twojej sypialni jest zbyt suche! Wilgotność powietrza w sy- pialni powinna wynosić około 55-60%. Przemyśl wykorzystanie nawilżacza.
  12. AROMATERAPIA – spróbuj! Skrop poduszkę lub dodaj do nawilżacza powietrza olejek z lawendy.

Tekst pochodzi z raportu: „Radykalny sen: lepsze życie, lepszy biznes.”, który można pobrać TUTAJ.

Zamknij
W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii Więcej informacji